Followers

Friday, February 18, 2011

:: KERAK ::

okeh.. ini bukan entry pasal anak kerak ke hape.. cuma nak bagitau u ols pasal chilled cheese cake saya ni.. ramai yang tanya, saya guna apa.. ekceli resepi apa2 makanan takda syarat tetap.. meaning, u ols bleh langgar dan lari, atau derhaka pada resepi tersebut.. Insyaallah, hidup anda tetap selamat! =D

di secret recipe, bahagian bawah kek (chilled cheese kek) mereka diletakkan dengan baked-plain cheese cake.. u ols boleh cari resepi tu tapi buat separuh adunan baked, sejukkan, dan buat separuh adunan chilled cheese cake dan tuang atas baked cheese cake tadi..

kalo rasa penyakit 'M' menyerang, tak salah u ols beli je apa2 kek untuk dijadikan tapak atau 'crust' untuk chilled cheese u ols.. sponge cake pun ok.. swiss roll pun ok.. choc cake pun ok..

untuk saya, saya lebih gemar menggunakan biskut yang dihancurkan (preferably digestive biscuits) sebagai crust..  sebab saya lebih mahukan pelanggan merasa kelazatan bahagian lapisan atas cheese cake saya, bukan crust yang diletakkan di bawahnya..

terpulang pada pendapat masing2.. asal jangan derhaka tak hengat dunia sudeeeehhhh...! ;D

No comments: